6 Mart 2014 Perşembe

Clarisonic Mia

Selam sevgili okurlar, uzun bir aradan sonra benim için çok çok önemli bir ürünün incelemesi ile dönüş yapıyorum. Türkiye'de satılmaya yeni başlanan ama satıldığı diğer ülkeleri uzun zamandır kasıp kavuran, oldukça pahalı ama bir o kadar mucizevi yüz temizleme fırçası Clarisonic!! Temelde cilt için üretilmiş bir diş fırçası gibi düşünebilirsiniz, cildi kesinlikle esnetmeden, sonic titreşimler yoluyla temizliyor. Her cilt tipine uygun fırçası var. Öncelikle belirtmek isterim ki Clarisonic hakkında o kadar iyi şeyler yazacağım ki, reklam yaptığımı falan düşünebilirsiniz, Clarisonic firmasıyla hiç bir ilgim yoktur. 3-5 kuruş atsalar fena olmazdı aslında ama :))) şimdilik kendi tarafsız fikirlerimi yazıyorum.
Önce size kıymetlim clarisonicle nasıl tanıştığımı anlatayım. Artık gözeneklerimin uzaydan bile görünür hale geldiği, üzerinde yağlı ciltler için yazısını gördüğüm her ürünü gözümü kırpmadan aldığım, yüzümü bb kremle sıvamadan evden çıkamadığım oldukça karanlık zamanlardı. Bu arada googlea her allahın günü gözenek nasıl küçültülür yazıp arıyorum, tam fraksiyonel lazerle gözenek küçültme amacıyla gidip yüzünü gözünü yakan insanların kötü anılarını okuyordum ki, clarisonicten bahseden bir posta denk geldim. Yazan kız o kadar mucizevi diye bahsediyordu ki, o andan itibaren aramalarda anahtar kelimem clarisonic oldu. Uzun uzun araştırdım çünkü maalesef gözümü kırpmadan alabileceğim kadar ucuz değildi. Tamam çok güzel yorumlar vardı ama alt tarafı bir yüz fırçası, bu kadar da harika olamazdı. Bu kararsızlığım devam ederken tesadüfen bir outlet alışveriş merkezinde işçi bayramı sebebiyle clarisonic mianın 70 dolara düşmüş olduğunu gördüm. Bu sırada amerikadayım, onu da belirteyim. Bundan daha indirimli bulamam diyerek ani bir kararla pembe miamı alıp geldim. İlk şarj olduğu 24 saat bana 3 gün gibi geldi. Ama beklediğime değmişti, cildim gerçekten ilk kullanımda bariz şekilde yumuşak ve berrak hale gelmişti. Tabii yağlı ve kirli, gözenekleri dolu bir cildi düzeltmek o kadar kolay değildi, clarisonicin benim cildimi değiştirmesi yaklaşık 4 ay aldı, şu anda 6. aydayım ve makyajsız dolaşabiliyorum.  Başlangıç olarak günde 2 defa kullandım fakat hassas ciltler için olan fırçayı kullandığım halde ve cildim hassas olmadığı halde bunun cildimi tahriş ettiğini fark ettim. Clarisonic çok güçlü bir ürün, dolayısıyla günde 1 kere kullanmak yeterli diye düşünüyorum. Gece yatmadan kullanıyorum, sabah da kullananlar varmış, ben gece kullanıp üzerine alfa hidroksi asit içeren bir serum sürüp yatınca sanki daha etkili oluyormuş gibi hissediyorum. Clarisonicin iyi yanları saymakla bitmez ama yine de deneyeceğim:
1. Öncelikle yağlı, sivilceli, gözenekli, parlayan bir cildiniz varsa ve herhangi bir sağlık sorununuz yoksa, üzerine düzenli makyaj yapan biriyseniz, clarisonic için çok uygun bir adaysınız. Cildinizin muhtemelen derin bir temizliğe ihtiyacı olduğunu düşünün. İlk olumlu yanı yağlanma, parlama, ve gözenek sorununu neredeyse tamamen çözmesi.
2. Bunun yanında derinlemesine temizlenmiş cildinize uygulayacağınız herhangi bir ürünün etkisini de maksimize ediyor. Serum olur, nemlendirici olur, maske olur, azıcık kullanıyorsunuz.
3. Makyajı derinlemesine çıkarıyor, cildimde fondöten kalıntısı kaldı mı derdine son.
4. Cilt lekelerini hafifletiyor. Benim hiç lekem yoktu ama benim de cilt tonumu düzgünleştirdi ve eşitledi.
5. En sevdiğiniz yüz temizleyicinizin bir şişesini yıllarca kullanabilirsiniz, çünkü o kadar az yüz temizleyicisi ile o kadar çok temizlik sağlıyor ki 50 mllik eşantiyon bir estee lauder temizleyiciyi 5 aya yakın kullandım clarisonic ile.

Kötü yanlarına gelirsek;
1. Gerçekten pahalı. Bana kalırsa verdiğim her kuruşu hak ediyor, ama bütçe dostu değil.
2. Fırçaları bir süre sonra kirleniyor ve değiştirilmeleri gerekiyor. Ve evet aynı şekilde fırçaları da pahalı. Ben kendiminkileri haftada bir 2 dk kadar kaynattım ve ömürlerini oldukça uzattım ama yine de eninde sonunda yeni fırça almam gerekti.
3. Eğer cilt sorununuz derinlemesine temizlemekle çözülecek bir şey değilse clarisonice çok umut bağlamayın. Ne kadar başarılı da olsa eninde sonunda mekanik bir temizleyici. İyi bir cilt için iyi beslenmek, bol su içmek ve güneşten uzak durmak şart.

Clarisonicin fırçaları ile ilgili bilgileri, fiyatlarını ve diğer her şeyi internet sitesinde bulabilirsiniz, daha fazla uzatmayacağım yazıyı. Youtubeda yüzlerce video ve review de mevcut kendisiyle ilgili. Türkiye'de sephoralarda var. Yazıyı cildimin önce sonra fotoğrafı ile kapatmak istiyorum. Tam aynı noktayı başlangıç, 1. ay ve 3. ayda çektim. Aynı ışıkta ve tamamen makyajsız fotoğraflar. Son fotoğrafta artık parlama sıfır, gözenekler tamamen temiz. Kısaca en pahalı cilt bakımlarının yapamadığını yapan bir ürün oldu clarisonic benim için. Darısı bütün gözenekli yağlı ciltlilerin başına!.

14 yorum:

  1. Yorumlarınız için teşekkürler.. Fotolarla birlikte oldukça aydınlatıcı olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Almayı düşünüyordum fakat bu fotoğrafı görünce almaya karar verdim :D Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Siz bu yazıyı yazalı bayağı olmuş hala kullanıyor musunuz? benim korkum cildimin incelmesi, damarlarımın ortaya çıkması o yüzden biraz tedirgin kullanıyorum yeni aldım elim biraz geri kaçıyor kullanmaktan.. siz böyle bi sorun yaşadınız bu zamana kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yaklasık 15 aydır duzenli kullanıyorum. Sunu soyleyebilirim ki cildim bu surede sadece daha iyiye gitti. Cildi incelttigini dusunmuyorum hic bir yerde de okumadım bu tarz bir etki. Ama tabii uzun donemde etkiler ciltten cilde degisebilir. Benim cildim hic bir sekilde hassas degil. Hassas bir cildiniz varsa belki bir dermatologa danısabilirsiniz. Sevgiler..

      Sil
  4. Amerika dan aldiniz sanırım. Peki onun fiş m cihazı türkiyeye uyumlu mu yani voltaj da sorun çıkardı mi .? Ebayden alacağım da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, uyumlu değil, bir kaç liraya türkiyeye uyumlu fişe çeviren aletlerden aldım, o şekilde çözdüm.

      Sil
  5. Merhaba cihazi hâlâ kullaniyor musunuz ? Bende aşırı yağlanma ve kocaman gözeneklerimden şikayetciyim. Gözenekleri gercekten küçültme etkisi varsa almayı düşünüyorum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet kullaniyorum, ama artik eskiye gore cok cok temiz bir cildim oldugu icin her gun degil de haftada 3-4 kere kullaniyorum. Ayni zamanda cildim temiz ve az gozenekli hale geldigi icin daha az ten makyaji yapiyorum, daha az kirleniyor bir nevi. Bunun yaninda clarisonice para harcamak istemezseniz gozenek probleminize retinol kremlerini (tretin, acnelyse gibi) siddetle oneririrm, yagli gozenekli cildi bastan yaratiyorlar, yurt disinda satilani Retin-A. Arastirmanizi tavsiye ederim. Sevgiler.

      Sil
  6. Merhaba, retinol içeren kremlerin geniş gözenekli cilt için iyi geldiğini söylemişsiniz ama acnelyse gibi kremler cildi soyduğu için daha dermokozmetik olan la roche posay'in redermic r kremi kullanılabilir mi? Aslında antiaging kremi ama retinol içerdiği için aynı görevi görür mü merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saniyorum retinol iceren anti aging kremleri de acnelyse ile ayni prensiple calisiyor ama retinol yogunluklari cok daha dusuk, dolayisiyla cok daha uzun sure ve duzenli kullanilmalari lazim, bunun yaninda ciltte ters bir etki yaratma olasiliklari cok daha dusuk. Aradaki fark tamamen doz kanimca.

      Sil
    2. Merhaba ben de clarisonic aldım 1 aydır kullanıyorum aşırı gözenekli cildim var ve çok üzgünüm:( şu an gözeneklerim daha büyük geliyor gözüme siz bu etkiyle karşılaşmıydınız? Sadece alnınızda mı gözenek vardı? Başka bir şey kullandınız mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim. Sizin fotonuzu görünce umutlanıyorum ama yüzümü görünce mutsuzluğa düşüyorum.

      Sil
  7. Retinol kremlerinde ne onerirsiniz

    YanıtlaSil
  8. Fırça ya temizleyici sürünce etki gosteriyor gözenek nasil küçültebilirki güzel bir şekilde temizliyordur ama kullandığınız urunler neydi onlsr da cok onemli

    YanıtlaSil